Monday, June 18, 2012

askerlik tecili için gerekli belgeler

Ben askerliği tecil ettirdim..Şimdi gerekli olan belgeler şunlar; 
-3 tAne fotoğraf(Siz 6 tane götürün yine) 
-Nüfüz cüzdanı aslı ve fotokopisi(2 tane) 
-Lise mezunuysanız diplomanızın aslını ve 2 tanede fotokopisi(Arkalı önlü) 
-Üniversite yada açıköğretim mezunuysanız onunla ilgili diploma yada belge.. 
Şubeye girdiğiniz zaman doldurmanız için aynı olan 2'şer tane forum doldurtacaklar..Bu forumun birisinde genel bilgiler(tc kimlik no,anne adı,doğum tarihi falan) diğerinde ise hobileriniz,sağlık sorunlarınız,komondo olmak istermisiniz vb. sorular var..Bunları doldurduktan sonra en alta imzanız atıyorsunuz ve tecil ettirmek istediğiniz için forumun üstünde bulunan tecil ettirmek istiyorum yazan yere imza atıyorsunuz..Sonra sıraya girip doldurduğunuz forumlar ile nüfüs cüzdanı fotokopisini,resimlerinizi memura veriyorsunuz..Memur bunların üzerine gerekli bilgileri doldurduktan sonra sizi muayeneye gönderiyorlar..Muayenede ise üstünüzü komple çıkartıyorsunuz..Sadece boxerınız kalıyor..Ondan sonra boyunuzla,kilonuz ölçülüp sıraya giriyorsunuz..Orada doktor sağlık problemin var mı diye soruyor(eğer herhangibir bir bulaşıcı hastalığınız var ise(aids,hepatit b vb.) sizi askeri hastaneye gönderiyorlar..Sonra renk körümüzüsünüz değilmisiniz diye renklendirilmiş numaraları okutuyor..Ondan sonra oradaki komutana belgenizi imzalatıyorsunuz ve bitiyor...Normalde tecil hakkınız okul bittikten sonra 2 yıldır...Askere 20 yaşında aldıklarını düşünrsek en fazla 22 yaşınıza kadar tecil edebilirsiniz..Üniversite mezunuysanız duruma göre 3-4 yıl tecil ettirebiliyorsunuz..Ayrıca eğer kaçaksanız ve üniyi kazandıysanız tecile gitmenize gerek yok..Üniversite hallediyor o işi.. 

3 comments:

Unknown said...

üniversiteden bu yıl mezun oldum aöften.. şimdi bende tecil olmayı düşünüyorum tehir hakkım 2 yıl diye biliyordum sizin yazınızda 3 , 4 yıl diyor. yani ben şimdi 2016 ya kadar tecil olabiliyor muyum ?

MixGames1 said...

admin ben 09.20.1993 lüyüm. tecil için heryerde faklı evrak vs. götürün yazıyor. siz nezaman tecil ettirdiniz?

Unknown said...

38 e kadar erteleme için iletişime geçiniz
askerliktecil.net