Monday, September 18, 2006

ASKERLIK TECILI hakkinda derin bilgiler

1. Basvuru Dilekçesi (Standart Dilekçe):

Dogru ve eksiksiz olarak doldurup, tarih yazarak imzalayiniz.
Basvuru formunda belirttiginiz esas ögrenim dalinizin ÖSS’den aldiginiz puan türünün dogrultusundaki bir yüksekögrenim alanindan olmasi gerekmektedir.

2. Mezuniyet Belgesi:
En son mezun oldugunuz okulun diplomasi veya çikma yazisinin onayli örnegi. Kanada ve ABD'nde bir liseden mezunsaniz diplomanizin denkliginin yapilabilmesi için lise not dökümünüzü (transkript) belgelerinize ekleyiniz.

3. Kayit Belgesi:
Okul Kayit Belgesinin Yüksekögretim Kurulu (YÖK) tarafindan taninan, örgün bir yüksekögretim kurumundan alinmis ve yeni tarihli olmasi gerekmektedir. Kayit belgenizde ögrenime baslama tarihi, ögrenim süresi, ögrenim daliniz, full-time ögrenci oldugunuz ve tahmini mezuniyet tarihiniz belirtilmis olmalidir.

4. ÖSS Sonuç Belgesi:
ÖSS'de ön lisans ögrenimi için en az 185 puan almis olmalari gerekir.
ÖSS sonuç belgesi , alindigi tarih itibariyla, ögrenim yapilacak okula kayit-kabul için en fazla 2 yil geçerlidir.
ÖSS Sonuç Belgesi'nin Istenmedigi Durumlar

Ögrenim görülecek ülkenin yüksek ögretim kurumlarina kayit-kabul için giriste yapilan genel yetenek, bilim veya yüksek ögretim kurumunun özel olarak yaptigi sinavi basaranlardan,
SAT 1 (Minimum 1000 puan); ACT (Minimum 21 puan); Abitur; Fransiz Bakaloryasi; GCE A Level Sertifikasi (Minimum 2 ders), Uluslar Arasi Bakalorya (International Baccalaureat, IB); Matura Diplomasi alanlardan,
Yurt disinda ülkemizdeki liselere denk okullardan mezun olup yüksek ögrenim yapacaklardan,
Türkiye'deki konservatuvarlarin lise kismindan mezun olup yurt disinda özel yetenek sinavi sonucunda kayit-kabul hakki kazananlardan,
ÖSYS Yüksekögretim Programlari ve Kontenjanlari Kilavuzu'nda yer alan ülkelerin disindaki ülkelerdeki yüksek ögretim kurumlarinin sartlarini yerine getirerek asil ögrenimlerine basladiklarini, ögrenimlerini bir sömestr basariyla sürdürdüklerini ve ikinci sömestreye kayit yaptirdiklarini belgelendirenlerden,
Türkiye'de veya yurt disinda (denkligi yapilmak kaydiyla) ön lisans derecesinde ögrenim görüp lisans tamamlama ögrenimi göreceklerden ÖSS'ye girme sarti aranmaz.

5. Nüfus Cüzdani Örnegi (2 adet) (Standart Form):
Türkiye’de noter veya muhtardan, onaylatabilirsiniz. Kanada’dan basvurularinizi Vasington Egitim Müsavirligine yapiniz.

6. Askerlik Durum Belgesi:
Askerlik çagina girmis ve 20 yasindan gün almissaniz askerlik subenizden temin edeceginiz yurtdisinda ögrenim yapmanizda askerlik yönünden bir sakinca olmadigini gösterir askerlik durum belgesi.Liseyi bitirdiginiz yil içinde yurtdisinda ögrenime basladiginizi belgelendirmeniz halinde ya da askerlik çagina girmeden önce yurtdisinda ögrenime baslamaniz ve ögreniminizi ara vermeden sürdürdügünüz durumda bu belge istenmemektedir. Askerligini yapmis olanlardan Askerlik Terhis Belgesi istenir.

7. Istifa Belgesi ( Devlet Memuru Iseniz):
Devlet memuru olup yurtdisinda yüksekögretim yapanlarin veya yapmak isteyenlerin özel ögrenciligi taninmamaktadir. Özel ögrenci statüsüne geçmek isteyen devlet memurlarinin diger belgelere ek olarak istifa ettiklerini de belgelendirmeleri gerekmektedir.

8. Vesikalik Fotograf (6 Adet)
Basvuru formu ve nüfus cüzdani örneklerine yapistirdiniz fotograflarla birlikte toplam alti adet olmalidir.

9. Nüfus Cüzdani Fotokopisi

10. Zorunlu Hizmet Belgesi
Yurtdisinda ögrenciliklerinin taninmasi için basvuranlardan zorunlu hizmete yükümlü olanlar, zorunlu hizmetini yaptigini, parasal karsiligini ödedigini, taksitle ödemede anlastigini veya ertelettigini belgelendirmek zorundadir.

1 comment:

erdem1983 said...

merhaba kolay gelsin.ben 24.09.1983 doğumluyum.2001 yılında tıp fakültesine başladım.ama şu anda 5. sınıftayım ve okulum uzadı.ama okula hiç ara vermedim.okuldan uzaklaştırılmamak adına en son cıkan 5806 kanun ve daha öncesindeki 2005 aflarından faydalanıp okula devam ettim.okulumun bitmesine 2 seneye yakın var ama 29 yaşıma giriyorum.ne yapmalayım ? cevap verirseniz mutlu olurum.teşekkürler.